1925 Suomen Sähkötukkuliikkeiden Luottotietotoimisto perustetaan.
1931

Seuraavat 11 sähköalan yritystä perustavat Elektriska Grossistförbundet i Finland r.f. – Suomen Sähkötukkuliikkeiden Liitto r.y:n 27.3.1931:

• Allmänna Elektriska A/B i Finland (sittemmin Oy Asea Ab, Asea Skandia Oy, ABB Asea Skandia Oy, Elektroskandia Suomi Oy, Rexel Finland Oy)
  • Elektriska A/B A.E.G (Sähkö Oy AEG)
  • O/Y Electro Hackethal A/B (Oy Sähkökonttori Ab)
  • Finska Kabelfabriken A/B (Suomen Kaapelitehdas Oy, Oy Nokia Ab, NK Cables Oy, Draka NK Cables Oy, Draka Comteq Oy, Prysmian Finland Oy)
  • Finska Elektriska A/B Gottfr. Strömberg (Oy Strömberg Ab, ABB Oy)
  • A.B. L.M. Ericsson i Finland (Oy L.M. Ericsson Ab)
  • Osram A/B (Oy Osram Ab)
  • Finska A/B Philips (Oy Philips Ab)
  • Siemens Elektiskt A/B (Siemens Osakeyhtiö)
  • Elektricitets A/B Tungsram
  • Nordiska Elektriska A/B (Pohjoismainen Sähkö Osakeyhtiö)
1939 Ensimmäiset SSTL:n vahvistamat hankintamääräykset sisältävät lomakkeet otetaan käyttöön.
40-luku
1941 Kansanhuoltoministeriö vahvistaa hintapäätöksellään liiton esityksen yhteiseksi, Suomessa noudatettavaksi sähkötarvikehinnastoksi, joka julkaistaan Suomen asetuskokoelmassa 18.6.1941. Näin saa alkunsa liiton jäsenten yhteinen sähkötarvikehinnasto 32-sivuisena vihkona.
1943 Uusi sähkötarvikehinnasto otetaan käyttöön.
1948
SSTL julkaisee uudet yleiset hankintasopimusehdot.
50-luku
1951 SSTL:n johtokunta hyväksyy hintajaoston ehdotuksen uuteen hinnastoon merkittävien tarvikkeiden numeroimisesta yhdenmukaisesti.
1952 Uusi 150-sivuinen hinnasto, jossa on mukana kaikki sähkötarvikkeet, ilmestyy. Siinä on mustat rengaskannet, sähkötarvikkeista tehdyt kuvat ja yhtenäinen nelinumeroinen tarvikenumerointi, jolla halutaan rationalisoida sähkötarvikkeiden numerointijärjestelmä.
1953 Sähkötarvikkeiden hintasäännöstelyn purkaminen alkaa.
1954 Viisi SSTL:n jäsentä vaatii liiton sisärenkaan etujen lakkauttamista.
1955 SSTL:n sisärenkaan edut poistuvat uusien ostosopimusten myötä.
1956 European Union of Electrical Wholesalers -järjestö (EUEW) perustetaan Pariisissa. / SSTL:n uudet maksuehdot käyttöön, viivästyskorko 9 %.
1957 Devalvaatio, jonka jälkeen ulkomaisten sähkötarvikkeiden hinnat vapautetaan säännöstelystä.
1958 SSTL määrää sakkorangaistuksia sopimusrikkomuksista. / SSTL rekisteröityy julkiseksi kartelliksi ja antaa kartellivirastolle selvityksen voimassa olevista osto- ja myyntisopimuksista.
1959 SSTL perustaa tukkuliikejaoston.
60-luku
1960 Asennustarviketehtaat siirtyivät nettohinnoitteluun ja –laskutukseen, bruttohinnan määrääminen tukkuliikkeille.
1961 SSTL järjestää ensimmäisen kerran EUEW:n vuosikokouksen Suomessa.
1963 Eräät SSTL:n jäsenet alkavat maksua vastaan viedä tavaraa asiakkaille.
1968 Tukkuliikkeiden väliset myyntialennussopimukset menettävät merkityksensä, kaapelialennustoimikunta lakkautetaan / SSTL:n hallitus asettaa toimikunnan tutkimaan yhteisen atk-numerojärjestelmän tarvetta.

70-luku

1970 SSTL järjestää EUEW:n vuosikokouksen. / Viisihenkinen toimikunta aloittaa 31.3.1970 Joutsan hotelli Joutsenlammella kolme kuukautta kestävän urakan, jossa kaikki sähkötarvikkeet, jotka ovat yhden tai useamman sähkötukkuliikkeen myyntiohjelmassa, numeroidaan seitsemännumeroisella sähkönumerolla atk-käyttöä varten.
1971 Sähkönumerointityö jatkuu ja sähkönumeron luomistyöhön osallistuu lähes 30 henkilöä eri jäsenyrityksistä. Sähkönumerostosta ilmestyy syksyllä peruspainos, joka sisältää 48.000 nimikettä ja mahtuu viiteen mappiin.
1972 Musta kirja, jossa tuotteet on ensi kertaa numeroitu sähkönumeroilla, ilmestyy.
1975 SSTL:n uudet toimitusehdot voimaan.
1976 SSTL perustaa Oy Sähkötukkuliitto Ab:n julkaisemaan hinnastoa. / SSTL:lle oma huoneisto toimistoksi Minervankadulta.
1978 SSTL aloittaa tuoteryhmäkohtaisen ja markkamääräisen myyntitilaston.
1979 Sähkönumerosto siirretään atk:lle.
80-luku
1981 SSTL täyttää 50 vuotta.
1983 SSTL:n toimitusjohtaja Gustav Thulé toimii EUEW:n pääsihteerinä 1983-85.
1984 SSTL perustaa laajennetun hintarekisterin eli ATK Mustan kirjan. / SSTL tekee ensimmäisen tutkimuksen jäsenten keskuudessa liiton tehtävien tärkeydestä.
1985 Musta kirja -nimi virallistetaan.
1986 SSTL ja SSUL sopivat yhteisistä sähkötarvikekaupan toimitusehdoista. / SSTL järjestää EUEW:n vuosikokouksen.
1988 Sähkötukkuliikkeiden erityistoimitusehdot voimaan.
1989 Sähkönumero muutetaan maksulliseksi. / Kilpailuvirasto lähettää SSTL:lle kirjeen horisontaalisten kilpailunrajoitussopimusten purkamisesta.
90-luku
1990

Kilpailuvirasto esittää, että Musta kirja on lopetettava hintakartellina.

1991

Mustaan kirjaan valmistajien ja maahantuojien ohjehinnat. / SSTL:n OVT-työvaliokunta laatii sähkö- ja LVI-aloille OVT-tietosanomien soveltamisohjeen.

1992

Mustasta kirjasta tuotekuvasto. / Sähkötukkuliikkeet siirtyivät yksilölliseen hinnoitteluun ja omiin toimitusehtoihinsa.

1993

Musta kirja ilmestyy kuvallisena tuoteluettelona ilman hintoja.

1994

Mustan kirjan lähialueversio ilmestyy englanniksi ja venäjäksi. / SSTL suosittaa, 39-koodin rinnalle EAN-koodia. / SSTL:n ensimmäinen lämmitintilasto kerätään.

1995

SSTL aloittaa sähkötarvikemyyntitilaston teon Baltiassa ja Venäjällä sekä teettää tutkimuksen Suur-Pietarin sähkötarvikemarkkinoista.

1996

Musta kirja ilmestyy viroksi. / Sähkötukkuala aloittaa siirtymisen kansainväliseen EAN-koodipohjaiseen järjestelmään.

1997

SSTL julkaisee Mustan kirjan latvian ja liettuankieliset versiot. / SSTL muuttaa Lauttasaareen.

1998

SSTL avaa internet-sivut ja sähkönumerorekisteri nettiin. / Viimeinen vieraskielinen ts. venäjänkielinen Musta kirja valmistuu. / SSTL:n ensimmäinen valaisintilasto kerätään.

1999

SSTL-Palvelu Oy tuottaa yhdessä STUL:n kanssa 16 sivua kuluttajamarkkinointiaineistoa "Rakenna ja remontoi" –kirjaan. / SSTL järjestää EUEW:n vuosikokouksen. / Valmistajien ja maahantuojien sähkötarvikemyynti -tilasto aloitetaan.

2000-luku
2002

Musta kirja 2002:een liitetään ensimmäistä kertaa CD-versio. / Tuotetietojen siirtoformaatti lanseerataan yleiseen käyttöön.

2005

Sähkönumerot.fi-sivuston kehittäminen alan tuotetietopalveluksi alkaa samalla, kun sen linkittämisestä suunnittelijoiden ja urakoitsijoiden järjestelmiin tehdään ensimmäiset sopimukset. / Markku Nihti valitaan EUEW:n puheenjohtajaksi ajalle 6/2005-6/2007.

2006

Viimeisin Musta kirja ilmestyy. / SSTL täyttää 75-vuotta ja juhlii Kalastajatorpalla Helsingissä.

2007

SSTL Tuotekuvagalleria avataan vuoden alussa. / SSTL Talotekniikkastandardi 2007, joka on laadittu sähkötarvikevalmistajien ja tukkuliikkeiden yhteistyönä, otetaan käyttöön. / Sähkötarvikkeiden tuotenimien harmonisointi alkaa valaistustuoteryhmistä. / Liitto julkaisee ensimmäisen Sähkötarvikkeiden Tuotetieto-oppaan, johon on kerätty 18 tuoteryhmää koskeva tuotenimiohjeistus. / SSTL järjestää 130 asiantuntijaa keränneen Tuotetietopäivän marraskuussa Kalastajatorpalla.

2008

SSTL järjestää seminaarin "Kuinka sähköala pelastaa maailman". Tilaisuudessa tarjotaan alan ammattilaisille eväitä energiatehokkaiden ratkaisujen myyntiin ja markkinointiin.

2009

Liiton nettisivusto uusitaan ja sekä sinne että Sähkönumerot.fi-sivustolle avataan uutispalvelu, johon kerätään jäsenyritysten ja liiton tiedotteita sekä linkkejä alaa koskeviin uutisiin muissa medioissa. / Uusi Sähkönumerot.fi-järjestelmä otetaan käyttöön. / SSTL järjestää yhdessä NSS ry:n kanssa"Suomi Energiatehokkaaksi"–seminaariin, joka kerää yhteen yli 200 ammattilaista ja vaikuttajaa.

2010-luku
2010

Uudistunut Sähkönumerot.fi-palvelu esittäytyi ensi kertaa omalla osastolla Sähkö, Tele, Valo ja AV 2010 –messuilla Jyväskylässä. / Kesäkuussa julkaistaan ohjeistus taloteknisen sähköalan 3D-tuotekuvien tekoa varten. / Kaikkien tuoteryhmien tuotenimien harmonisointityö, johon lähes neljän vuoden aikana on osallistunut 160 asiantuntijaa 80 yrityksestä, saadaan syyskuussa valmiiksi. / Sähkönumerot.fi -palvelun täysin uusi käyttöliittymä otetaan käyttöön. / Sähkönumerot ja S2010 Sähkönimikkeistö linkitetään toisiinsa. / Järjestetään "Sähkö on tärkein energiamuoto - Suomi energiatehokkaaksi osa II" -seminaari.

2011

Suomen Sähkötukkuliikkeiden Liitto ry on vuoden alusta alkaen Sähköteknisen Kaupan Liitto ry (STK). Uusi nimi kertoo liiton roolista koko toimitusketjun kilpailukyvyn edistäjänä. Kattavat tuotetietopalvelut ovat tärkeä osa toimintaa, samoin aktiivinen vaikuttaminen sähköalan ja sen imagon kehittämiseksi. / Tuotetieto-opas ja Yleisnimisanasto, joihin on kerätty kaikkia sähkönumerojärjestelmän 60 tuoteryhmää koskevat harmonisoidut yleisnimet ja ohjeet teknisen nimen laatimiseksi, ilmestyvät. / Tilastojärjestelmän uudistus käynnistyy. / Liitto juhlii 80-vuotista historiaansa ja uutta nimeään kevätkokouksessa 29.3. Kalastajatorpalla. / Liiton omistaman palveluyhtiön nimi SSTL-Palvelu Oy muuttuu STK-Tietopalvelut Oy:ksi. / 6.10.2011 Helsingin messukeskuksessa järjestetään Sähkönumerot.fi-Tuotetietopäivä, jossa esitellään Sähkönumerot.fi-itsepalvelu.

2012

Sähkönumerot.fi-perehdyttämispäivä järjestetään ensimmäistä kertaa maaliskuussa. / Hyvinvointia sähköllä - visio 2030 julkistetaan 9.5.2012 Tiedekeskus Heurekassa pidetyssä seminaarissa. STK:n ja alunperin mukana olleen NSS:n lisäksi myös STUL ja STEK liittyvät vision allekirjoittajiksi. / Uusi tilastojärjestelmä otetaan käyttöön kesäkuussa.

2013

Yleisnimet ja teknistä nimeä koskevat ohjeet päivitetään tukkujen tuotepäälliköistä ja valmistajien ja maahantuojien edustajista koostuvissa työryhmissä. Aiemmin määritellyn Valaisinluetteloexcelin mukaiset valaisinten tekniset tiedot ja niille annetut arvot esitetään Sähkönumerot.fi-tuotekorteilla lokakuusta 2013 lukien. / Vauhdilla kohti visiota -seminaari järjestetään 7.5.2013 yhteistyössä NSS:n, STUL:in, Seskon ja STEK:n kanssa. Myös Sesko liittyy vision allekirjoittajaksi kevättalvella ja visiosta muodostetaan sähköistysalan järjestöjen yhteinen STEK-hanke, jota STK vetää. Alan yrityksille tarjotaan mahdollisuus liittyä vision yhteistyöyhteisöiksi marraskuusta lukien. Toimitusjohtajan työsuhdeautoksi hankitaan toukokuussa Opel Ampera -sähköauto.

2014

Sähkönumerot.fi esittäytyy jälleen SähköTeleValoAV2014-messuilla, jonka seminaariohjelman pääteemana on Hyvinvointia sähköllä - Visio 2030. Energiatehokkuudesta euroa -seminaari järjestetään 7.5.2014 yhteistyössä NSS:n, STUL:in, Seskon ja STEK:n kanssa. Vision yhteistyöyhteisöiksi on vuoden loppuun mennessä liittynyt 19 sähköalalla toimivaa yritystä tai yhteisöä. Kolmiosaisen tuotetieto-oppaan ensimmäinen osa - Yleisnimisanasto 2014 - ilmestyi kesällä. ETIM:in käyttöönotosta päätetään lokakuussa.

2015

Tuotetieto-oppaan osat - Sähkönumerot.fi ABC & Teknisen nimen ohjeistus - julkaistaan vuoden alussa. / Rakennamme tulevaisuutta nyt -seminaari järjestetään 6.5.2015 yhteistyössä NSS:n, STUL:in, Seskon ja STEK:n kanssa. / ETIM-standardin käyttöönotto aloitetaan kääntämällä tuoteryhmittäin työryhmissä ETIM-luokat, -ominaisuudet ja -arvot suomeksi ja sopimalla Yleisnimiin liitettävistä ehdotuksista sopivaksi ETIM-luokaksi. Työryhmäpalavereja järjestetään yli 40 ja niihin osallistuu yli 100 henkeä. 29.10.2015 Finlandia-talossa järjestettyyn ETIM-Tuotetietopäivään osallistuu 270 henkeä. Tapahtumassa kerrotaan ETIMin käytöstä ja esitellään Sähkönumerot.fi-palvelun uudet ETIM-työkalut. ETIM-tietojen täydentäminen käynnistyykin ripeasti ja vuoden lopussa ETIM-tiedot löytyvät jo 55.000 tuotteelta.

2016

Sähkön päivää juhlitaan 1. kertaa Suomessa 23.1.2016 / Sähkönumerot.fi esittäytyy jälleen SähköTeleValoAV-messuilla. / STK juhlii 85-vuotista historiaansa Hilton Kalastajatorpalla perustamisajankohdan eli 30-luvun hengessä. / Älyä enemmän sähköstä -seminaari järjestetään 27.4.2016 yhteistyössä muiden alan järjestöjen kanssa. / ETIMin termien ja yleisnimiin perustuvien ETIM-luokkaehdotusten valmistelu jatkuu työryhmissä.

2017

Sähköllä uuteen aikaan -seminaari järjestetään 25.4.2017 yhteistyössä muiden alan järjestöjen kanssa. / ETIMin termien kääntäminen suomeksi jatkuu toimiston voimin. Sähkönumerot.fi-konseptia esitellään Chicagossa eBiz-konferenssissa.
STK kartoittaa keinoja tuotetietojen käytön tehostamiseksi koko toimitusketjussa järjestämällä tapaamisia sähkö- ja rakennusalalla toimivien yritysten kanssa. STK:n vetämässä Kira-digi-hankkeessa "Sähkö- ja LVI-alan tuotetietokantojen sovittaminen suunnittelijoiden ja rakennuttajien tarpeisiin" määritellään asiakkaiden kannalta oleellisimmat tuotteiden perustiedot ja tekniset avaintiedot Tuotetieto- ja ETIM-standardien pohjalta tavoitteena edistää tuotetietoprosessien digitalisointia koko toimitusketjussa.

2018 Suomesta älykkään sähköistyksen mallimaa -seminaari järjestetään 25.4.2018 yhteistyössä muiden alan järjestöjen kanssa.