20.2.2018

Jos et pysty lukemaan tätä viestiä, klikkaa tästä.

STEKin hankehaku umpeutuu 15.3.2018

STEKin kevään hankehaku on jälleen ajankohtainen - vastaanotamme rahoitushakemuksia sähköisesti STEKin painopistealueita tukevista hankkeista 15.3.2018 asti.
STEK painopistealuita ovat:
- Sähkön turvallinen ja luotettava käyttö
- Sähköisten järjestelmien energiatehokkuus
- Älykäs sähkön käyttö.
Lue hakuohjeet huolellisesti ennen hakemuksen tekoa, ja mikäli jokin mietityttää, ole rohkeasti yhteydessä. Neuvomme mielellämme: info(@)stek.fi
(Katso sivuiltamme tarkempi kuvaus painopistealuieden sisällöstä >>>>)

Kuva (Anna Vättö):  Tampereen ammattikorkeakoulun rehtori Markku Lahtinen kiitti Sähköturvallisuuden edistämiskeskus STEK ry:tä merkittävästä tuesta energia-alan koulutukseen ja tutkimukseen. STEKin lahjoitus julkistettiin TAMKin Talotekniikan koulutuksen 20-vuotisjuhlassa 13.2.
Kaupunkien tulevaisuuden energiaratkaisuihin keskittyvälle hankkeelle viisivuotinen rahoitus.

STEK ry on tehnyt merkittävän lahjoituksen Tampereen ammattikorkeakoulun ja Tampe-reen teknillisen yliopiston opetukseen ja tutkimukseen. STEK ry tukee yli sadallatuhannella eurolla vuosittain viiden vuoden ajan yhteistyöhanketta, joka keskittyy kaupunkien tulevaisuuden energiaratkaisuihin.

Pilottikokeilussa testattiin isojen litiumakkujen kierrätystä Pk-seudulla ja Pirkanmaalla

Kesäkuussa 2017 käynnistetyn pilotin tavoitteena oli kerätä tietoa, joka tukee viranomaisia ja tuottajia suunnittelemaan turvallisen ja toimivan kierrätysjärjestelmän isoille litiumakuille. Kokemuksia palautuvista akuista kaivataan lisää.

Harkka valmentaa tulevia energiaosaajia

Älykkäät energiaratkaisut ja -palvelut, kotiautomaation lisääntyminen sekä kotitalouksien kytkeytyminen entistä tiiviimmin osaksi energiajärjestelmää lisäävät kotitalouksien energianhallintaan perehtyneiden osaajien tarvetta. Harkka- harjoitustyö valmentaa AMK-opiskelijoita energianeuvonnan perusteisiin,ja kerää samalla arvokasta tietoa kuluttajakäyttäytymisestä.
Tiedätkö suunnitteilla olevan, sähköön liittyvän hankkeen?
Vinkkaa STEK -hankerahoituksesta!

Kirjeen yläreunassa on toiminto, jolla voit lähettää uutiskirjeen eteenpäin .

STEK ry