h2 black l400

Yhdeksättä kertaa järjestettävän Luminord-valaisinsuunnittelukilpailun tehtävänä on suunnitella työpisteen valaisin nykyaikaiseen toimistotilaan.

Toimistotilojen työpisteiden valaistukseen kaivataan uusia ratkaisuja. Valaistus on osa työergonomiaa. Se vaikuttaa työntekijän vireystilaan ja viihtyvyyteen, ja siten myös työn tuottavuuteen. Hyvä työpistevalaistus ottaa huomioon työntekijän yksilölliset tarpeet ja on muunneltavissa näiden tarpeiden muuttuessa.

Yritysten toimitilat ovat muuttuneet työelämän murroksen myötä. Työpisteet ovat siirtyneet toimistohuoneista avarammille työskentelyalueille. Avokonttorit ovat vaihtuneet monitilatoimistoihin. Osalla työntekijöistä on kiinteät työpisteet, toiset taas liikkuvat sujuvasti mobiilipisteeltä toiselle.

Millainen työpistevalaisin vastaisi siis parhaiten nykyaikaisen toimistoympäristön vaatimuksia?

Kilpailuohjeet ja -säännöt löytyvät osoitteesta www.nssoy.fi/luminord.

Kilpailun pääpalkinto on Suomen Messusäätiön lahjoittama LUMINORD 2018 -palkinto, jonka arvo on 5 000 euroa. Lisäksi jaetaan STEKin nimikkopalkinto, arvoltaan 5 000 euroa. Kilpailutyöt tulee jättää 17.8.2018 mennessä.

Luminord-kilpailun järjestävät Sähkösuunnittelijat NSS ry, Suomen Valoteknillinen Seura ry, Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry, Sähköteknisen Kaupan Liitto ry ja Sähköturvallisuuden Edistämiskeskus STEK ry yhteistyössä Teollisuustaiteen Liitto Ornamo ry:n kanssa. Kilpailu on avoin kaikille, mutta järjestäjät toivovat, että kilpailun myötä löytyisi muotoilun ja teknisen osaamisen yhdistäviä työpareja tai -ryhmiä.

Kilpailun tulokset julkistetaan Messukeskuksessa, Helsingissä Habitare-kokonaisuuteen kuuluvan Habitare Pro -tapahtuman avajaispäivänä 12.9.2018. Julkistamisen jälkeen palkitut työt ovat näytteillä Messukeskuksen Habitare Pro -tapahtumassa 12.-14.9.2018.

Lisätietoja kilpailusta:
Virpi Kumpulainen, Sähkösuunnittelijat NSS ry, p. 040 585 6127, 09 701 4611
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.