Standardointiryhmä hyväksyi joulukuussa pidetyssä kokouksessa Talotekniikkastandardista – eli alan yhteisestä tuoteavauspohjasta – uuden, päivitetyn version.

Talotekniikkastandardiin tehdyt muutokset helpottavat tiedoston käyttöä sekä mahdollistavat ETIM-, Sähkönimikkeistö- ja LVI-koodien liittämisen sähkönumeroihin. Myös tuotteiden pitkät tuotekuvaustekstit on mahdollista toimittaa käyttämällä standardin uusittua versiota.

Päivitystarpeita pohtineen työryhmän tavoitteena oli tehdä standardiin ainoastaan sellaisia muutoksia, jotka eivät aiheuta suuria tukkujen ja toimittajien järjestelmissä, jotka tällä hetkellä lukevat ja tuottavat standardin mukaista tuotetietoa. Päivitetty versio onkin yhteensopiva tuotteiden perustietojen osalta käytössä olleen standardin kanssa.

SSTL ottaa vastaan sähkönumerohakemukset toistaiseksi sekä vanhalla että uudella versiolla, mutta kaikki hakemukset palautetaan hakijoille uudella versiolla.

Liitteet: