Mika Salokangas 2Sähköteknisen Kaupan Liitto ry:n (STK) kevätkokouksessa 6.4.2017 liiton uudeksi puheenjohtajaksi valittiin toimitusjohtaja Mika Salokangas Ahlsell Oy:stä ja hallituksen jäseneksi Matti Savolainen Onninen Oy:stä.

Salokangas valittiin yksimielisesti liiton hallituksen esityksen mukaisesti jatkamaan maaliskuussa äkilliseen sairaskohtaukseen menehtyneen Tuomo Väänäsen toimikautta eli vuoden 2019 loppuun.
– Tuomo Väänänen oli alalla erittäin arvostettu, humaani sillanrakentaja. Koko meidän yhteisömme jäi kaipaamaan häntä, Salokangas sanoi.

Matti Savolainen valittiin hallituksen jäseneksi Mika Salokankaan jäljellä olevaksi toimikaudeksi eli 2019 loppuun.

Mihinkään suurempiin toiminnan linjamuutoksiin STK:lla ei uuden puheenjohtajan mukaan ole tarvetta, mutta pienempiä toimintatapojen uudistuksia kannattaa aina miettiä. Esimerkiksi jatkossa STK:n kevätkokous tullaan pitämään keväisin Hyvinvointia sähköllä -seminaarin yhteydessä. Niinpä jatkossa vain syyskokoukset pidetään Kalastajatorpalla järjestettävän illallisen yhteydessä.