_________________________________________________________________________________

Onnea ja menestystä vuodelle 2019!

toivottaa

Sahkonumerotfi valtavayla 30000ammattilaiselle

Uusi Sähkönumerot.fi-haku palvelee monipuolisesti sopivan tuotteen löytymistä

Sähkönumerot.fi-palvelun marraskuussa avattu uusi haku on kattavuudessaan ja helppo-käyttöisyydessään ainutlaatuinen. Tarkoitukseen sopivan tuotteen löytäminen 250.000 aktiivisen tuotteen joukosta on nyt entistä helpompaa ja nopeampaa.

Sahkonumerotfi haku

Haun voi aloittaa suoraan Sähkönumerot.fi-sivuston yläpalkista Tuotehaku-kohdasta tai tuoteluettelosta tai tarkennetulla haulla. Ensimmäisen hakutekijän jälkeen vasempaan reunaan avautuu hakupalkki, josta hakua voi rajata esim. yleisnimellä, tuotemerkillä tai teknisillä ominaisuuksilla.

Kannattaa käydä tutustumassa hakuun osoitteessa: Sähkönumerot.fi
tai voit suoraan tutustua tietyillä teknisillä ominaisuuksilla tehtyihin hakuesimerkkeihin:
- Pollarivalaisin
- Kontaktori

Miksi ja miten Sähkönumerot.fi-haku uudistui?

Yleinen hakukäyttäytyminen verkossa on muuttunut. Päätimme siis rakentaa tämän päivän ammattilaisia entistä paremmin palvelevan haun.

Lue Jarmo Ranisen blogikirjoitus

Tuoteryhmät 41 ja 42 ovat nyt molemmat nimeltään Sisävalaisimet

Aiemmin 41-tuoteryhmän nimi oli Asuntovalaisimet ja 42-ryhmän Julkisten tilojen valaisimet.
Sen määrittäminen, soveltuuko tuote ensisijaisesti asunnoissa vai julkisissa tiloissa käytettäväksi,
on kuitenkin nykyisin varsin hankalaa ja rajoittavaa. Toisaalta 42-ryhmässä yhtenäisiä numeroavaruuksia ei ole enää montaakaan vapaana. Niinpä tuoteryhmät 41 ja 42 on nyt molemmat nimetty Sisävalaisimiksi ja ne pitävät sisällään samat harmonisoidut yleisnimet.

Kaikki pääosin ulkokäyttöön tarkoitetut valaisimet tulee avata ryhmään 45 Ulkovalaisimet.

Sähkönumerot.fi-palvelun suosio on yhä kasvussa

Sähkönumerot.fi-palvelussa oli vuoden 2018 aikana 2 miljoonaa käyntiä ja 5,2 miljoonaa sivulatausta.  Arkipäivisin palvelussa katseltiin keskimäärin yli 17.000 sivua, joista 14.000 oli tuotekortteja.

Vuoden lopussa palvelussa oli 248.405 sähköteknistä tuotetta. Arkistoidut tuotteet mukaan lukien palvelusta löytyy 546.000 tuotteen tuotetiedot. Tuotteet kuuluvat 489 tavarantoimittajalle ja pitävät sisällään 1.441 tuotemerkkiä.

Sähkönumerot.fi-itsepalvelutunnukset on annettu kaikkiaan 836 valmistajan tai maahantuojan edustajalle. He tekivät vuoden aikana teknisiä tietoja, tuotekuvia, tuotekuvauksia ja muita tuotetietoja koskevia päivityksiä 131.000 tuotteelle. Eniten päivityksiä viime vuonna tehtiin tuotekuvauksiin ja niitä löytyykin jo lähes puolelta tuotteista.

Sähkönumerot.fi-palvelun tavoitteena on olla tuotetietojen valtaväylä, jonne syötetty tuotetieto virtaa automaattisesti kiinteistö- ja rakentamisen alalla kaikkialle missä sitä halutaan hyödyntää.

Meneillään on useita hankkeita, joissa yhtenäistetään tuotetiedon muotoa ja rakennetaan järjestelmien välisiä rajapintoja. STK haluaa olla yksi yhteistyötahoista näissä hankkeissa tarjoten asiantuntemustaan ja kattavat sähkötuotteiden tuotetiedot koko KIRA-alalle.

Sähkönumerot.fi-tuotetietopäivä 27.11.2018 Finlandia-talossa tarjosi osanottajille ajantasaisen kokonaiskuvan tuotetietojen hallinnasta erityisesti sähkö-, mutta myös koko muulla kiinteistö- ja rakentamisen alalla. Tuotetietopäivän luentoaineistot, kuvia ja videoita tapahtumasta osoitteessa: stkliitto.fi/tuotetietopaiva

Sähkönumerot.fi-koulutukset

Tuotetietojen merkitys sähköteknisten tuotteiden toimitusketjussa on kasvanut viime vuosina merkittävästi ja Sähkönumerot.fi-palvelun toiminnallisuudet ovat lisääntyneet ja monipuolistuneet. Sähkönumerot.fi-koulutuksesta onkin tullut oleellinen osa sähköistysalan kaupan perehdytystä.

Perehdytykset pidetään aamupäivisin ja niissä keskitytään joko sähkönumeroiden ja Sähkönumerot.fi-sivuston käyttöön tai ETIM-tietoihin. Puolivuosittain pyritään järjestämään myös koko päivän koulutus, jossa käsitellään kummatkin osa-alueet samana päivänä.

Seuraavat koulutukset:
18.01.2019 klo 9.30-15   Sähkönumerot.fi- ja ETIM-perehdytys
05.02.2019 klo 9-12        Sähkönumerot.fi-perehdytys
12.02.2019 klo 9-12        ETIM-perehdytys
Muut kevään koulutukset löydät Sähkönumerot.fi-sivuston Tapahtumat-osiosta.

Maksuttomat tapahtumat järjestetään STK:n tiloissa Lauttasaaressa. llmoittaudu edellisen viikon perjantaihin mennessä: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

Jos yrityksenne ei vielä ole STK:n jäsen, olisiko nyt heti vuoden alussa aika liittyä mukaan?

Lue tästä linkistä, mitä STK tarjoa jäsenilleen.