SahkoTukkuMyyntiNeljannesvuosittain 2018 2019 1Q

Sähköteknisten tuotteiden tukkumyynti kasvoi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 2,4 % viime vuoden vastaavaan jaksoon verrattuna. Myynnin arvo tammi-maaliskuussa oli 226 miljoonaa euroa.

- Vuoden ensimmäinen tilasto näyttää hyvää suuntaa. Liukuva 12 kuukauden muutos on jopa tasolla 3,3 %. Rakentamiseen puolella on paljon hankkeita sähköistysvaiheessa, mikä on omiaan pitämään kasvua yllä, arvioi Sähköteknisen Kaupan Liiton (STK) toimitusjohtaja Tarja Hailikari.

Viime vuonna nähtiin myynnin arvon rikkovan miljardi euroa, mikä heijastaa sähkön ja sähkötekniikan roolin kasvua yhteiskunnassa.

Hyvinvoinnin lähteitä on Hailikarin mukaan tunnistettu entistä laajemmin alkaen arjen sujuvuudesta ja turvallisuudesta aina ilmastonmuutoksen torjumiseen.

- Samaan aikaan näemme selkeämmin kaikille yhteisen tavoitekuvan, jossa hiilidioksidipäästöt on saatu pudotettua minimiin. Matkalla tarvitaan innovaatioita ja uutta teknologiaa, joka nojaa digitalisaation tarjoamiin mahdollisuuksiin ja sähköön.

Sähköistysalan yhteinen Hyvinvointia sähköllä – visio 2030 luo eteemme näkymän, jossa yhteiskunnan päättäjät ja markkinatoimijat ovat yhdessä kyenneet ohjaamaan kehitystä ja torjumaan ilmastonmuutosta.

Tämänvuotisen Hyvinvointia sähköllä -visioseminaarin teema onkin Sähköllä hiilettömään tulevaisuuteen. Tulemme kuulemaan herättäviä ja innostavia esityksiä niin tunnetuita vaikuttajilta kuin huippuasiantuntijoiltakin, seminaarin järjestelyistä vastaava Tarja Hailikari lupaa. Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan!

SahkotukkumyynninNeljännesvuosiMuutos 2017 2019