Rakentamisen alaan liittyvät järjestöt - mukaan lukien STK - solmivat ympäristöministeriön kanssa Rakentamisen muovit green deal -sopimuksen.

Rakennusteollisuus on pakkausteollisuuden ohella suurin yksittäinen muovin käyttäjä Suomessa ja koko Euroopassa. Mitä tavoitteita Rakentamisen muovit green deal -sopimus asettaa koko rakennusalalle? Miten nyt sovittava sopimus rakentamisen kalvomuovien kierrätyksestä vaikuttaa muovijätteen määrään jatkossa? Entä miten sopimus vaikuttaa eri osapuolien toimintaan ja mitä green deal -sopimuksilla ylipäätään tarkoitetaan?

Tule kuulemaan vastauksia näihin ja muihin rakennusalan materiaalien kiertotalouden kysymyksiin. Tilaisuudessa on mahdollista esittää myös omia kysymyksiä esiintyjille.

Ympäristöministeriön, Rakennusteollisuus RT:n ja muiden sopimuksen allekirjoittajatahojen järjestämä tilaisuus Zoomissa 8.12.2020 klo 11.30–12.30:

Mikäli liittymisessä ilmenee teknisiä ongelmia, voit soittaa numeroon 0400 683 524.

Ohjelma

Tilaisuuden avaa ympäristö- ja ilmastoministeri Krista Mikkonen, joka kertoo, miksi nyt solmittava green deal on tärkeä Suomen koko kansallisen muovitiekartan tavoitteiden saavuttamisessa. Rakennusteollisuus RT:n toimitusjohtaja Aleksi Randell katsoo asiaa rakennusalan toimitusketjun näkökulmasta. Tilaisuudessa sopimuksen allekirjoittaneet tahot kertovat kukin näkemyksensä rakennusalan uuteen green dealiin.

Tervetuloa mukaan!
Jos et pääse seuraamaan suoraa lähetystä, löytyy tilaisuuden tallenne osoitteesta www.rakennusteollisuus.fi/muovitiekartta.

Rakentamisen muovit green deal -sopimuksen allekirjoittajina ovat ympäristöministeriö, Rakennusteollisuus RT ry, Suomen Kuntaliitto ry, Kemianteollisuus ry, Muoviteollisuus ry, Ympäristöteollisuus ja -palvelut YTP ry, Teknisen Kaupan liitto TKL ry, Sähköteknisen Kaupan liitto ry (STK) ja Rakennus- ja Sisustustarvikekaupan liitto RASI ry.