Yritysuutiset

Exxactin suosittu vinopistorasia uudistui – helppoutta ja luotettavuutta asennuksiin

Kirjoittanut Schneider Electric | 2.9.2024
Uudistetun Exxact 2-osaisen vinopistorasian kehityksessä hyödynnettiin sähköasentajilta saatua palautetta. Ulkoasultaan muuttumattomaan pistorasiaan tehtiin lukuisia kestävyyttä ja asennettavuutta parantavia uudistuksia. Huomaa uudet sähkönumerot!

Schneider Electricin Exxact-sarjan tuotteet ovat Suomessa hyvin tunnettuja ja laajasti asennettuja sähkökalusteita, joiden suosio perustuu muun muassa laajaan valikoimaan ja jatkuvaan innovaatioon. Schneider on nyt lanseerannut uuden version yhdestä Suomen käytetyimmistä sähkökalusteista, Exxactin kaksiosaisesta vinosta pistorasiasta.

– Halusimme rakentaa uudelleen pitkään samankaltaisena säilyneen tuotteen, joka on hyvin tuttu asentajille ja kuluttajille. Exxactin vinorasia on kärkituotteemme, jota myydään suurella volyymilla, joten sen uudistaminen ei ollut aivan yksinkertainen projekti. Ulkonäköön ei tullut muutoksia, mutta asentajat huomaavat varmasti eron vanhaan, sanoo Schneider Electricin tuotepäällikkö Eetu Mäkelä.

Parannuksia rakenteeseen ja toimintaan

Uusi versio Exxactin vinopistorasiasta on väriltään ja muotoilultaan täysin yhdenmukainen vanhan version kanssa. Pistorasiaa on edelleen saatavilla valkoisen ja antrasiitin värisenä. Muutoksilla on parannettu kestävyyttä, turvaominaisuuksia ja asennettavuutta.

– Pistorasia on entistä jämäkämpi, joten se kestää paremmin asentamisvaiheen käsittelyn ja vuosien käytön esimerkiksi kodeissa ja toimistoissa. Sähköasentajien työtahti on myös kiristynyt viime vuosina, joten panostimme uudistuksissa asennusvaiheen vaivattomuuteen, Mäkelä kertoo.

Exxact vino 2 -pistorasiaan on tehty lukuisia uudistuksia ja parannuksia:

• Parannettu kosketussuoja lisää luotettavuutta. Kontaktien ympärillä on enemmän muovia ja turvaetäisyyksiä on suurennettu.
  • Ergonomiset vapautuspainikkeet helpottavat johtojen irrottamista. Pistorasian irrottamiseen tai johtojen uudelleenliittämiseen kuluva aika lyhenee.
  • Kartion muotoiset asennusreiät helpottavat johtojen asettamista liittimiin.
  • Metalliosien tukipisteet parantavat tuotteen kestävyyttä.
  • Joustava käyttö Combi-kehyksien kanssa. Combi-kehyksien avulla vinopistokkeita ja esimerkiksi data- tai telerasioita voi asentaa vaivattomasti vierekkäin. Asentaja voi luottaa siihen, että kehykset sopivat käytännössä mihin tahansa tilanteeseen.
  • Wiser-kotiautomaatiojärjestelmä on osa Exxact-sarjaa. Monipuolinen Exxact-sarja tarjoaa monipuolisia vaihtoehtoja kuluttajien tarpeisiin, joten sähköasentajien on helppo tarjota 2-osaista vinopistorasiaa myös älykotituotteiden oheen.

Tutustu uusiin Exxact vino 2 -tuotteisiin: Exxact sähköasennuskalusteet | Schneider Electric Suomi